Plog – Dagje Parijs

Vorige week liet ik je de plog van een weekendje Antwerpen zien. Dat was niet het enige leuke dat ik deed. De nacht daarop vertrok ik namelijk met mijn vriend naar Parijs! We zijn er een dagje geweest en hoewel dat erg vermoeiend was, hebben we veel kunnen zien en er echt van genoten.

De bus vertrok om 01.30u vanuit Amsterdam. Heel gek! Voor we van huis weg gingen lag ik al half te slapen in bed, en toen moest ik ineens weer opstaan om met de bus naar Parijs te gaan, haha. Na Amsterdam volgden er nog een aantal stops in Nederland. Om 05.00u staken we uiteindelijk de grens over en toen kon ik nog best aardig slapen.

De bus! We gingen met Slangen Reizen. Vlak voor de Franse grens maakten we een tussenstop bij een tankstation.

Rond een uur of 11 kwamen we aan in Parijs. We waren meteen in de buurt van de Eiffeltoren. Dat werd dus onze eerste stop!

Wat is ie groot he, van dichtbij šŸ˜‰ . We liepen hier een beetje in de buurt rond en haalden ergens een broodje. De zon scheen hier nog, dus we hebben lekker op het grasveld zitten bijkomen van de busreis.

We besloten een dagkaart voor de metro te halen, zodat we zo veel mogelijk dingen konden bezoeken. Volgende stop: Place de la Concorde. Het weekend hiervoor was er een groot evenement in de stad geweest. Vandaar dat er overal nog tribunes en dranghekken staan.

Even verder wandelen langs de musea.

Zoals je op de foto kon zien werd het steeds bewolkter. Omdat we bang waren dat het ging regenen en we in ieder geval nog naar de Sacre Coeur wilden, besloten we daar meteen heen te gaan met de metro.

De Sacre Coeur ligt boven op een berg, dat werd dus flink traplopen. Het viel me nog best mee hoe vermoeiend het was, haha!

Eenmaal boven aangekomen hebben we op een bankje gezeten met een mooi uitzicht over de stad. De wolken werden al iets minder dreigend en we waren toch wel een beetje moe van de busreis, dus hoog tijd om te relaxen.

Mooi uitzicht over Parijs!

En natuurlijk moest de Sacre Coeur ook even op de foto. Het was vrij druk, maar we zijn wel even naar binnen geweest om een rondje te lopen.

Daarna liepen we door de wijk Montmartre terug naar de metro. Ik vind dit echt de leukste wijk van de stad. Allemaal romantische gebouwen en kleine straatjes. Toen we hier liepen snapte ik wel waarom Parijs de stad van de liefde wordt genoemd!

Volgende stop: De Notre Dame. Helaas konden we hier niet naar binnen omdat er echt een enorme rij stond. Ik vond het wel heel gaaf om het gebouw van dichtbij te zien! En ik moest natuurlijk meteen aan de film van Disney denken.

Na de Notre Dame liepen we langs de Seine naar het Louvre.Ā Het was gelukkig nog steeds droog! Helaas hadden we geen tijd meer om het Louvre in te gaan. Als ik meerdere dagen naar Parijs zou gaan zou ik daar zeker nog eens heen willen.

Het was inmiddels al 18.00u geweest, tijd om een leuk restaurantje te zoeken. We liepen een beetje rond in de buurt van het Louvre richting de Opera.

En in een zijstraatje vonden we een heel leuk restaurant! Ik ben helaas de naam vergeten.. Maar mijn cheeseburger was echt heerlijk. En kijk die friet! Ik krijg er spontaan weer trek van.

Na het eten wilden we nog een kijkje nemen bij de Arc de Triomphe. Mijn hersenen werkten echter niet helemaal goed meer en toen we op de metrokaart ‘Grande Arche’ zagen staan, besloot ik meteen dat we daar heen moesten. We moesten alleen niet met de metro, maar met een soort trein. En de rit duurde best lang. Toen we op een groot station terecht kwamen ging er een lampje branden… Dit was niet de Arc de Triomphe! In plaats daarvan kwamen we op een soort Amsterdamse Zuidas terecht. Ach, het was in ieder geval een boog…

Verder waren hier veel kantoorgebouwen en een groot winkelcentrum. En een grote bioscoop!

Jaaa gevonden, nu toch op de foto bij de Arc de Triomphe! Helaas begon het hier te regenen. We zijn langs de Champs Elysees gelopen en hebben nog wat winkels bekeken. Daarna hebben we nog even koffie gehaald bij de Starbucks. Toen was het alweer tijd om naar de bus te gaan!

Tot slot namen we nog even afscheid van de Eiffeltoren. Tot snel!

De bus haalde ons om 23.00u weer op, om 7.00u waren we terug in Amsterdam. Die middag hebben we even flink bijgeslapen, maar het was het waard!Ā Als je een keer zin hebt om een dagje iets geks te doen, kan ik je dit zeker aanraden. We hebben veel gezien en zijn er echt even een dagje tussenuit geweest. En het is helemaal niet duur!

Misschien vind je dit ook leuk