Plog – Weekendje Antwerpen

Afgelopen weekend heb ik iets heel leuks gedaan, ik ging namelijk naar Antwerpen! Ik ging samen met een vriendin en we waren eerst van plan een dagje te gaan, maar besloten er toch een weekend van te maken. Een soort mini-vakantie! We hebben lekker door de stad gewandeld, gewinkeld en voetbal gekeken. Kijk je mee?

De perfecte plek om een vakantie te beginnen: Schiphol! Dit keer ging ik niet met het vliegtuig, maar onze treinreis begon hier wel.

Na twee uur waren we op Antwerpen Centraal, yay! Ik ben er al vaker geweest, maar blijf het een bijzonder station vinden met alle verdiepingen.

Tijd om de winkelstraat te verkennen…

Het was zaterdagmiddag en uitverkoop, dus lekker druk.

Na de winkelstraat kwamen we uit bij de Groenplaats.

En toen we nog een stukje doorliepen op de Grote Markt! Rechts op de foto zie je de opbouw van een groot scherm. België speelde ook die avond, dus werden de wedstrijden op dit grote scherm uitgezonden. Leuk!

Op de Grote Markt gingen we lunchen. Ik koos voor een omelet met tomaat. Ik had eigenlijk verwacht dat er ook brood bij zat, maar gelukkig kreeg ik er hierna nog een mandje met brood bij, haha.

Verder winkelen! In de Forever 21 kwamen we deze schoenen tegen.

Tijd voor een selfie terwijl mijn vriendin aan het passen was!

Na het winkelen even bijkomen met een drankje. Ik vond dit trouwens helemaal geen leuk café, het personeel liep elkaar af te katten… Niet erg gastvrij. Maarja, de thee was wel lekker. En het was mooi weer dus we zaten buiten!

Daarna liepen we terug naar ons hotel, De Keyser. We hadden een standaard kamer en het zag er dan ook vrij simpel uit, maar dat maakt niet uit. Het bed sliep in ieder geval prima!

En dit was de badkamer.

De buit van ons samen! Ik zie hier een bepaald kleurthema terugkomen 😉

Omgekleed en nog even een foto bij de ingang van het hotel. Het vestje had ik gekocht voor de voetbalwedstrijd. Op deze foto lijkt het echt roze, maar in ander licht was het weer iets meer oranje. Ik wilde graag iets wat ik nog vaker kon dragen. Dus ik was erg blij met dit vestje!

Poseren bij de Hand.

Avondeten, op de Groenplaats. Ik had canneloni met spinazie en ricotta. Lekker!

Voor de voetbalwedstrijd begon liepen we nog even naar het water. Helaas begon de lucht al een beetje te betrekken…

Fotootje vanaf het water richting de Grote Markt. Hierna liepen we terug naar de Grote Markt om nog even wat te drinken. We wilden de voetbalwedstrijd gaan kijken op het grote scherm…

Maar zodra de wedstrijd begon, ging het keihard regenen! We renden dus snel ergens naar binnen en hebben de wedstrijd uiteindelijk in deze Ierse Pub gekeken. We hebben een paar mensen ontmoet en een ontzettend gezellige avond gehad. Na de wedstrijd zijn we nog uit geweest. Het viel me trouwens echt op dat Belgen veel vriendelijker en bescheidener zijn dan Nederlanders. Als ik uit ben in Amsterdam voel ik me nog wel eens ongemakkelijk, maar hier was iedereen netjes.

De volgende ochtend begonnen we met een lekker ontbijtje.

Daarna liepen we nog een beetje door de stad. Bij dit restaurant gingen we lunchen.

En daarna liepen we nog een stukje verder, richting de schouwburg. Daar kwamen we deze markt tegen.

Tot slot ging ik nog op de foto op een pleintje met allemaal restaurantjes (ja, ik weet niet hoe het hier heet).

En toen was het tijd om weer naar huis te gaan!

Ik was al vaker in Antwerpen geweest, maar ik blijf het echt heel leuk vinden. Er hangt altijd een fijne sfeer, veel mooie gebouwen en winkelen is natuurlijk altijd leuk. En vanaf Schiphol was het maar 2 uur met de trein. Ik weet zeker dat ik hier nog vaak terug ga komen!

Misschien vind je dit ook leuk